2. Моят fb профил
3. Виртуална публицистична страница
4. Видеостраница
5. Фридрих Ницше, България
6. Ф. Ницше за красотата, творчеството и изкуството
7. Представата за душата
8. Карл Густав Юнг за душата
9. Доходи на населението - структура и видове
10. Социалната подкрепа при живот с диабета
11. За социалните дейности
12. Феноменът „български десен политик”
13. Сайтът на Драгушиново
14. Рабушът - няма измама
Прочетен: 4781 Коментари: 6 Гласове:
Последна промяна: 22.12.2020 07:59
Как българи правят електрическа кола от "Москвич"
Преди 50 години български инженери се опитват да конструират електромобил на базата на комбито "Москвич 426". В резултат на това през 1970 г. в цеховете на завода "Балканкар Рекорд" е създаден единственият и следователно напълно уникален прототип Ел-Мо-70.
Особеност на конструкцията е оригиналната задна ос, където колелата и спирачните механизми са изцяло заимствани от класическото комби "Москвич 426" с двигател с вътрешно горене. В същото време вместо диференциал е монтиран компактен електродвигател с мощност 12 конски сили с тегло 65 кг, свързан към полуосите с планетарен редуктор.
Като източник на електроенергия се използва най-новата въздушно-цинкова батерия с мощност 20 кВт и тегло 420 кг, разработена през 1969 г. от Българската академия на науките. На задното дясно крило на Ел-Мо-70 е монтиран вентилационен капак за охлаждане на елементите на електрическия привод.
Новата конструкция увеличава теглото на "Москвича" от 1065 кг до 1370 кг, като едновременно с това се увеличава и натоварването на задната ос. Това обаче се компенсира от инсталирането на подсилени задни амортисьори (добавени са допълнителни листове). Уникалният прототип може да ускорява до 60 км/ч и да изминава 240 км в безшумен режим само с едно зареждане, съобщават от "Российская газета".
Съществува обаче един значителен минус. Въздушно-цинковата батерия, инсталирана под капака, струва скъпо и харчи много. Електроенергия се получава чрез изгаряне на цинков електрод при контакт с кислород. Съответно, след пълно разреждане, батерията трябва да се демонтира, за да се заменят цинковите електроди.
Българската фабрика "Балканкар Рекорд", намираща се в близост до Пловдив, е основана през 1950 година. Нейното производство все още съществува под марката "Балканкар" и включва основно електрически мотокари и трактори.
Източник: https://bg.rbth.com/science/333495-bulgari-suzdavat-elektricheska-kola-moskvich?fbclid=IwAR0PH9WecFEjTea0-4QwW2av1yefpTiGqM7mnXUORpgM15DMGtXhvyRzEao
Альоу, блог.бг?
ЗАГАДКИТЕ ОКОЛО НУРГЮЛ – ПОВЕЧЕ ВЪПРОСИ,...
Ти идиот ли си, на идиот ли се правиш или се опитваш нас да правиш на идиоти?
Ти идиот ли си, на идиот ли се правиш или се опитваш нас да правиш на идиоти?
Многоуважаеми apostapostoloff,
Предполагам, че нямате специализирано медицинско образование в областта на психиатрията, за да си позволявате така смело да поставяте диагнози с конкретни степени на олигофренията, защото ако имахте, в никакъв случай не бихте си позволили да го правите - това е и неетично, и неморално, и незаконно, но разкрива твърде специфично ниво на обща култура. А иначе преди около 50 години всеки що годе по-грамотен технически българин можеше да сглоби дори и от скраб и машини за лично ползване, и даже превозни средства. Днес е трагичното.