Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.07.2014 22:10 - План за работата на педагогическия съветник
Автор: georgihadjiyski Категория: Технологии   
Прочетен: 9712 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 26.07.2014 22:12


УТВЪРЖДАВАМ:…………………………

ДИРЕКТОР:(име, фамилия)

  

ПЛАН  ЗА

РАБОТАТА НА ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТНИК ЗА УЧЕБНАТА...... ГОДИНА

 

I. ПРЕДМЕТ

Проучването и подпомагането на психичното развитие и здраве на децата и юношите в системата на средното образование, подготовка за образователен и професионален избор и адаптирането на учениците към образователните и социални системи и на последните към учениците.

 

II. ЦЕЛИ

Спомагане за по-успешно преодоляване от учениците на възникнали затруднения в училище, семейството и обществото. Създаване на предпоставки и условия за изграждане на високо образовани и подготвени за живота в демократичното общество личности. Намаляване на проявите на агресивност в училище.

 

III. ЗАДАЧИ

1.        Опознаване и проучване на проблемите на учениците, причините за тяхното възникване и активно подпомагане за преодоляването им.

2.        Усвояване от учениците на умения за саморегулация и самовъзпитание, за създаване на положителна самооценка и самостоятелен избор на жизнена позиция.

3.        Участие в организирането и провеждането на всички училищни класни и извънкласни форми на работа по проблемите на гражданското образование и възпитание на учениците.

4.        Подпомагане на педагогическия колектив по проблемите на възпитателната работа чрез диагностична и консултативна дейност на училищните комисии.

5.        Осъществяване на връзки с държавните и обществените органи и организации, имащи пряко отношение към възпитателната работа и професионалното ориентиране на учениците.

 

IV. ДЕЙНОСТИ

ДИАГНОСТИЧНА ДЕЙНОСТ

Диагностициране на входящото равнище на постъпващите в отделните степени ученици.

1.1. Изследване на училищната зрялост на пети клас.

Срок: септември ...... год.

1.2. “Психологически профил на ученика” – внимание, мислене, памет – изследване на учениците от V и IX клас.

Срок: октомври ...... год.; март ..... год.

1.3. Обобщаване на резултатите и информиране на класните ръководители и родителите.

Срок: ноември ..... год.; март ...... год.

Диагностициране на затрудненията в интелектуалната, личностната и поведенческата сфера на учениците:

2.1. Набиране на информация за ученици с проблеми в развитието – (чрез наблюдения, разговори с ученици, класни ръководители и преподаватели, родители, медицински лица и др.) и картотекиране на същите.

Срок: периодично

2.2. Набиране на информация за ученици с девиантно поведение, с асоциални прояви, проблеми в овладяването на учебния материал и картотекирането им.

Срок: периодично

2.3. Диагностициране на ученици с проблеми в училищната адаптация.

Срок: периодично

2.4. Наблюдаване на процеса на адаптация на петокласници.

Срок: септември ....... год.

2.5. Запознаване с новопостъпилите ученици и проследяване процеса на адаптация в новата за тях училищна среда.

Срок: периодично

2.6. Провеждане на индивидуални и групови психологически изследвания чрез тестове, анкети, разговори и беседи.

Срок: октомври, декември ...... год., февруари, април ....... год.

Идентифициране на надарените ученици, както и на учениците със специфични образователни потребности.

3.1. Посещения в удобни часове с оглед получаване на конкретна и обективна информация за отделни ученици, паралелки и учители.

Срок: периодично

3.2. Разкриване на деца с изявени наклонности в дадена област на науката, изкуството и спорта и създаване на условия за тяхното развиване и реализиране.

Срок: периодично

3.3. Идентифициране на надарените ученици и насочването им към подходящи форми за извънкласна и извънучилищна дейност.

Срок: периодично

3.4. Идентифициране на деца с хронични заболявания и подпомаганите им при професионалния избор.

Срок: периодично

3.5. Издирвани и насочване на деца с хронични заболявания и физически недъзи към специализирани учебни заведения.

Срок: периодично

3.6. Картотекиране на ученици с изявени способности в областта на науката, изкуството и спорта.

Срок: септември .... год.; март ..... год.

Диагностициране на учениците от VII и VIII клас във връзка с професионалния им избор на учебно заведение:

4.1. Провеждане на изследване “Проучване на професионалните нагласи и намерения на учениците в 7 и 8 клас” и запознаване на учениците и техните родители с резултатите.

Срок: март ........ год.

4.2. Организиране на среща между учениците от 7 и 8 клас с експерти от регионалната служба по заетостта.

Срок: април ....... год.

4.3. Изнасяне на лекции и провеждане на беседи по теми от професионалното ориентиране и осигуряване на методическа помощ за класните ръководители.

Срок: март ....... год.; май ........ год.

4.4. Участие н кандидат – ученическата борса, провеждана от общината.

Срок: май ......... год.

4.5. Изготвяне на информационен кът “Къде да учим” за образователното и професионално ориентиране на учениците.

Срок: май ......... год.

 

КОНСУЛТАТИВНА ДЕЙНОСТ

1.    Индивидуално консултиране на ученици:

1.1.   По проблеми, свързани с тяхното поведение.

Срок: периодично

1.2.   По проблеми, свързани с взаимоотношенията с връстници, родители и учители.

Срок: периодично

1.3.   За психичното, личностното и интелектуалното им развитие.

Срок: периодично

1.4.   Консултиране на ученици с лоша дисциплина и с трудности в овладяването на учебния материал.

Срок: периодично

1.5.   Изготвяне на корекционна програма за работа с проблемните ученици.

Срок: периодично

1.6.   Консултиране по инцидентно възникнали проблеми и конфликтни ситуации.

Срок: при необходимост

2.    Консултиране на учители:

2.1.   Консултиране с педагози относно възникнали проблеми с ученици по време на учебно-възпитателния процес.

Срок: при необходимост

2.2.   Професионално консултиране по проблеми, произтичащи от взаимодействията им с ученици и родителите им.

Срок: при необходимост

2.3.   Професионално консултиране по проблеми, произтичащи от взаимодействията им с учители и училищното ръководство.

Срок: при необходимост

2.4.   Изготвяне на график за приемни дни и часове за работа с ученици и родители.

Срок: периодично

3.    Консултиране на родители:

3.1.        По проблеми на взаимоотношенията им с техните деца.

Срок: при необходимост

3.2.        Провеждане на срещи с родители във връзка с взаимоотношенията на децата им с техни съученици, учители и други.

Срок: периодично

3.3.        По проблеми на личностното, интелектуалното и поведенческото развитие на децата им.

Срок: периодично

3.4.        Провеждане на разговори с родители във връзка с професионалното ориентиране на децата им, за избор на професия, адекватна на личностните особености на децата им.

Срок: периодично

3.5.        Осъществяване на контакт с родителите на деца с девиантно поведение с цел проучване на психическия статус на ученика и съдействие при изработване на корекционна програма.

Срок: при необходимост

4.    Консултиране на училищното ръководство и педагогическия колектив по отношение на:

4.1.        Разработване на училищни правилници, програми и проекти.

Срок: септември ...... год.

4.2.        Участие в училищната комисия по планиране.

Срок: септември ....... год.

4.3.        Разработване и прилагане съвместно с класните ръководители на корекционни програми за проблемните деца, застрашените от отпадане или учениците с провинения.

Срок: при необходимост

4.4.        Системно запознаване с новите указания, инструкции и нормативни документи.

Срок: периодично

4.5.        Консултиране по отношение на училищния психоклимат.

Срок: периодично

4.6.        Участие в педагогическите съвети с консултативни предложения, мнения, анализи, оценки, отчети и други.

Срок: периодично

4.7.        Решаване на проблеми на училищното развитие и неговото нормални и пълноценно функциониране.

Срок: ежедневно

4.8.        Участие в училищната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните.

Срок: октомври, декември ........ год., февруари, април ....... год.

4.9.        Консултиране и координиране с работа на класните ръководители.

Срок: периодично

4.10.    Запознаване със статута и дейността на училищното ръководство.

Срок: октомври ........ год.

 

ГРУПОВА ДЕЙНОСТ

1.      Обучение за развитие на социални умения и правене на социален избор.

Срок: ноември ....... год.

2.      Провеждане на семинари за повишаване на комуникативните умения в груповия климат сред учениците.

Срок: декември ........ год.

3.      Провеждане на дискусии с учениците по предложени от тях теми, засягащи актуални проблеми.

Срок: периодично

4.      Групова работа с неформални ученически групи по развиване на социални умения и правилен избор на социално поведение.

Срок: периодично

5.      Участие в родителски срещи и запознаване на родителите с дейността на педагогическия съветник.

Срок: периодично

6.      Решаване на проблеми, свързани с рисково за здравето поведение, ограничаване на злоупотребите с психоактивни вещества (тютюнопушене, алкохол, наркотици), превенция на зависимостите, рисково сексуално поведение и други.

Срок: ноември ....... год., май ....... год.

7.      Проучване сред учениците за нивото на информираност и отношението им по проблемите на наркоманиите.

Срок: януари ........ год.

8.      Изграждане на умения за справяне с различни форми на насилие.

Срок: декември ....... год.

9.      Провеждане на тренинг с учителите за повишаване на познанията им по проблемите на наркоманиите.

Срок: април ........ год.

10.  Изграждане на умения за справяне с различните форми на насилие.

Срок: декември ....... год., април ........ год.

11.  Организиране на семинар по проблемите на противообществените прояви с участие на учители и възпитатели с цел повишаване на професионалната им квалификация.

Срок: ноември ......... год.

 

ПОСРЕДНИЧЕСКА ДЕЙНОСТ

1.      Взаимодействие и решаване на конфликти между ученици, учители, родители и училищното ръководство.

Срок: периодично

2.      Проучване на евентуални предпоставки за възникване на конфликтни ситуации в училище.

Срок: периодично

3.      Провеждане на консултации и разговори при решаване на възникнали в училище конфликти на различни равнища.

Срок: при необходимост

4.      Съдействие при решаване на конфликти между:

А) ученици – учители;

Б) ученици – родители;

В) учители – родители;

Срок: периодично

5.      Подпомагане на работата на ученическия съвет.

Срок: периодично

6.      Участие пи провеждане на час на класа за обсъждане на проблеми и казуси по възпитателната работа, поведението на учениците и други.

Срок: периодично

7.      Проучване сред учениците за насилието в училище.

Срок: периодично

8.      Включване в работата на училищните комисии.

Срок: периодично

 

V. ОРГАНИЗАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

1.     Организиране на съвместни мероприятия с общинската администрация за прибиране на подлежащите ученици.

2.     Активно използване на възможностите на педагогическия консултативен кабинет (ПКК) за психодиагностика от специалисти по професионално ориентиране на учениците.

3.     Съвместна дейност с инспектора от детска педагогическа стая (ДПС) и полицията.

4.     Поддържане на постоянни връзки с държавните и общинските органи и организации, имащи пряко отношение към работата с децата и младежта.

5.     Създаване и поддържане на трайни връзки с редица институции и организации, подпомагащи дейността на училището:

Ш       Отдел за закрила на детето;

Ш       Педагогически консултативен кабинет;

Ш       Регионална служба по заетостта;

Ш       Кабинет по проблемите на детската личност;

Ш       Кабинет за профилактика на девиантното поведение;

Ш       Детска педагогическа стая;

Ш       Психодиспансер;

Ш       Обществени възпитатели;

Ш       Педагогически съветници от други училища;

Ш       Районната и общинската комисии за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни;

Ш       Обществен съвет по образованието;

Ш       Младежки дом;

Ш       Хигиенна – епидемиологична инспекция;

Ш       Други.

 

Гр. .......                                     Изготвил:………………………………

Дата:......... год.                                (име, фамилия)




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: georgihadjiyski
Категория: Технологии
Прочетен: 2316577
Постинги: 383
Коментари: 551
Гласове: 3368
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930