2. Моят fb профил
3. Виртуална публицистична страница
4. Видеостраница
5. Фридрих Ницше, България
6. Ф. Ницше за красотата, творчеството и изкуството
7. Представата за душата
8. Карл Густав Юнг за душата
9. Доходи на населението - структура и видове
10. Социалната подкрепа при живот с диабета
11. За социалните дейности
12. Феноменът „български десен политик”
13. Сайтът на Драгушиново
14. Рабушът - няма измама
Прочетен: 9777 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 26.07.2014 22:12
ДИРЕКТОР:(име, фамилия)
ПЛАН ЗА
РАБОТАТА НА ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТНИК ЗА УЧЕБНАТА...... ГОДИНА
I. ПРЕДМЕТ
Проучването и подпомагането на психичното развитие и здраве на децата и юношите в системата на средното образование, подготовка за образователен и професионален избор и адаптирането на учениците към образователните и социални системи и на последните към учениците.
II. ЦЕЛИ
Спомагане за по-успешно преодоляване от учениците на възникнали затруднения в училище, семейството и обществото. Създаване на предпоставки и условия за изграждане на високо образовани и подготвени за живота в демократичното общество личности. Намаляване на проявите на агресивност в училище.
III. ЗАДАЧИ
1. Опознаване и проучване на проблемите на учениците, причините за тяхното възникване и активно подпомагане за преодоляването им.
2. Усвояване от учениците на умения за саморегулация и самовъзпитание, за създаване на положителна самооценка и самостоятелен избор на жизнена позиция.
3. Участие в организирането и провеждането на всички училищни класни и извънкласни форми на работа по проблемите на гражданското образование и възпитание на учениците.
4. Подпомагане на педагогическия колектив по проблемите на възпитателната работа чрез диагностична и консултативна дейност на училищните комисии.
5. Осъществяване на връзки с държавните и обществените органи и организации, имащи пряко отношение към възпитателната работа и професионалното ориентиране на учениците.
IV. ДЕЙНОСТИ
ДИАГНОСТИЧНА ДЕЙНОСТ
Диагностициране на входящото равнище на постъпващите в отделните степени ученици.
1.1. Изследване на училищната зрялост на пети клас.
Срок: септември ...... год.
1.2. “Психологически профил на ученика” – внимание, мислене, памет – изследване на учениците от V и IX клас.
Срок: октомври ...... год.; март ..... год.
1.3. Обобщаване на резултатите и информиране на класните ръководители и родителите.
Срок: ноември ..... год.; март ...... год.
Диагностициране на затрудненията в интелектуалната, личностната и поведенческата сфера на учениците:
2.1. Набиране на информация за ученици с проблеми в развитието – (чрез наблюдения, разговори с ученици, класни ръководители и преподаватели, родители, медицински лица и др.) и картотекиране на същите.
Срок: периодично
2.2. Набиране на информация за ученици с девиантно поведение, с асоциални прояви, проблеми в овладяването на учебния материал и картотекирането им.
Срок: периодично
2.3. Диагностициране на ученици с проблеми в училищната адаптация.
Срок: периодично
2.4. Наблюдаване на процеса на адаптация на петокласници.
Срок: септември ....... год.
2.5. Запознаване с новопостъпилите ученици и проследяване процеса на адаптация в новата за тях училищна среда.
Срок: периодично
2.6. Провеждане на индивидуални и групови психологически изследвания чрез тестове, анкети, разговори и беседи.
Срок: октомври, декември ...... год., февруари, април ....... год.
Идентифициране на надарените ученици, както и на учениците със специфични образователни потребности.
3.1. Посещения в удобни часове с оглед получаване на конкретна и обективна информация за отделни ученици, паралелки и учители.
Срок: периодично
3.2. Разкриване на деца с изявени наклонности в дадена област на науката, изкуството и спорта и създаване на условия за тяхното развиване и реализиране.
Срок: периодично
3.3. Идентифициране на надарените ученици и насочването им към подходящи форми за извънкласна и извънучилищна дейност.
Срок: периодично
3.4. Идентифициране на деца с хронични заболявания и подпомаганите им при професионалния избор.
Срок: периодично
3.5. Издирвани и насочване на деца с хронични заболявания и физически недъзи към специализирани учебни заведения.
Срок: периодично
3.6. Картотекиране на ученици с изявени способности в областта на науката, изкуството и спорта.
Срок: септември .... год.; март ..... год.
Диагностициране на учениците от VII и VIII клас във връзка с професионалния им избор на учебно заведение:
4.1. Провеждане на изследване “Проучване на професионалните нагласи и намерения на учениците в 7 и 8 клас” и запознаване на учениците и техните родители с резултатите.
Срок: март ........ год.
4.2. Организиране на среща между учениците от 7 и 8 клас с експерти от регионалната служба по заетостта.
Срок: април ....... год.
4.3. Изнасяне на лекции и провеждане на беседи по теми от професионалното ориентиране и осигуряване на методическа помощ за класните ръководители.
Срок: март ....... год.; май ........ год.
4.4. Участие н кандидат – ученическата борса, провеждана от общината.
Срок: май ......... год.
4.5. Изготвяне на информационен кът “Къде да учим” за образователното и професионално ориентиране на учениците.
Срок: май ......... год.
КОНСУЛТАТИВНА ДЕЙНОСТ
1. Индивидуално консултиране на ученици:
1.1. По проблеми, свързани с тяхното поведение.
Срок: периодично
1.2. По проблеми, свързани с взаимоотношенията с връстници, родители и учители.
Срок: периодично
1.3. За психичното, личностното и интелектуалното им развитие.
Срок: периодично
1.4. Консултиране на ученици с лоша дисциплина и с трудности в овладяването на учебния материал.
Срок: периодично
1.5. Изготвяне на корекционна програма за работа с проблемните ученици.
Срок: периодично
1.6. Консултиране по инцидентно възникнали проблеми и конфликтни ситуации.
Срок: при необходимост
2. Консултиране на учители:
2.1. Консултиране с педагози относно възникнали проблеми с ученици по време на учебно-възпитателния процес.
Срок: при необходимост
2.2. Професионално консултиране по проблеми, произтичащи от взаимодействията им с ученици и родителите им.
Срок: при необходимост
2.3. Професионално консултиране по проблеми, произтичащи от взаимодействията им с учители и училищното ръководство.
Срок: при необходимост
2.4. Изготвяне на график за приемни дни и часове за работа с ученици и родители.
Срок: периодично
3. Консултиране на родители:
3.1. По проблеми на взаимоотношенията им с техните деца.
Срок: при необходимост
3.2. Провеждане на срещи с родители във връзка с взаимоотношенията на децата им с техни съученици, учители и други.
Срок: периодично
3.3. По проблеми на личностното, интелектуалното и поведенческото развитие на децата им.
Срок: периодично
3.4. Провеждане на разговори с родители във връзка с професионалното ориентиране на децата им, за избор на професия, адекватна на личностните особености на децата им.
Срок: периодично
3.5. Осъществяване на контакт с родителите на деца с девиантно поведение с цел проучване на психическия статус на ученика и съдействие при изработване на корекционна програма.
Срок: при необходимост
4. Консултиране на училищното ръководство и педагогическия колектив по отношение на:
4.1. Разработване на училищни правилници, програми и проекти.
Срок: септември ...... год.
4.2. Участие в училищната комисия по планиране.
Срок: септември ....... год.
4.3. Разработване и прилагане съвместно с класните ръководители на корекционни програми за проблемните деца, застрашените от отпадане или учениците с провинения.
Срок: при необходимост
4.4. Системно запознаване с новите указания, инструкции и нормативни документи.
Срок: периодично
4.5. Консултиране по отношение на училищния психоклимат.
Срок: периодично
4.6. Участие в педагогическите съвети с консултативни предложения, мнения, анализи, оценки, отчети и други.
Срок: периодично
4.7. Решаване на проблеми на училищното развитие и неговото нормални и пълноценно функциониране.
Срок: ежедневно
4.8. Участие в училищната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните.
Срок: октомври, декември ........ год., февруари, април ....... год.
4.9. Консултиране и координиране с работа на класните ръководители.
Срок: периодично
4.10. Запознаване със статута и дейността на училищното ръководство.
Срок: октомври ........ год.
ГРУПОВА ДЕЙНОСТ
1. Обучение за развитие на социални умения и правене на социален избор.
Срок: ноември ....... год.
2. Провеждане на семинари за повишаване на комуникативните умения в груповия климат сред учениците.
Срок: декември ........ год.
3. Провеждане на дискусии с учениците по предложени от тях теми, засягащи актуални проблеми.
Срок: периодично
4. Групова работа с неформални ученически групи по развиване на социални умения и правилен избор на социално поведение.
Срок: периодично
5. Участие в родителски срещи и запознаване на родителите с дейността на педагогическия съветник.
Срок: периодично
6. Решаване на проблеми, свързани с рисково за здравето поведение, ограничаване на злоупотребите с психоактивни вещества (тютюнопушене, алкохол, наркотици), превенция на зависимостите, рисково сексуално поведение и други.
Срок: ноември ....... год., май ....... год.
7. Проучване сред учениците за нивото на информираност и отношението им по проблемите на наркоманиите.
Срок: януари ........ год.
8. Изграждане на умения за справяне с различни форми на насилие.
Срок: декември ....... год.
9. Провеждане на тренинг с учителите за повишаване на познанията им по проблемите на наркоманиите.
Срок: април ........ год.
10. Изграждане на умения за справяне с различните форми на насилие.
Срок: декември ....... год., април ........ год.
11. Организиране на семинар по проблемите на противообществените прояви с участие на учители и възпитатели с цел повишаване на професионалната им квалификация.
Срок: ноември ......... год.
ПОСРЕДНИЧЕСКА ДЕЙНОСТ
1. Взаимодействие и решаване на конфликти между ученици, учители, родители и училищното ръководство.
Срок: периодично
2. Проучване на евентуални предпоставки за възникване на конфликтни ситуации в училище.
Срок: периодично
3. Провеждане на консултации и разговори при решаване на възникнали в училище конфликти на различни равнища.
Срок: при необходимост
4. Съдействие при решаване на конфликти между:
А) ученици – учители;
Б) ученици – родители;
В) учители – родители;
Срок: периодично
5. Подпомагане на работата на ученическия съвет.
Срок: периодично
6. Участие пи провеждане на час на класа за обсъждане на проблеми и казуси по възпитателната работа, поведението на учениците и други.
Срок: периодично
7. Проучване сред учениците за насилието в училище.
Срок: периодично
8. Включване в работата на училищните комисии.
Срок: периодично
V. ОРГАНИЗАЦИОННИ ВРЪЗКИ И ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
1. Организиране на съвместни мероприятия с общинската администрация за прибиране на подлежащите ученици.
2. Активно използване на възможностите на педагогическия консултативен кабинет (ПКК) за психодиагностика от специалисти по професионално ориентиране на учениците.
3. Съвместна дейност с инспектора от детска педагогическа стая (ДПС) и полицията.
4. Поддържане на постоянни връзки с държавните и общинските органи и организации, имащи пряко отношение към работата с децата и младежта.
5. Създаване и поддържане на трайни връзки с редица институции и организации, подпомагащи дейността на училището:
Ш Отдел за закрила на детето;
Ш Педагогически консултативен кабинет;
Ш Регионална служба по заетостта;
Ш Кабинет по проблемите на детската личност;
Ш Кабинет за профилактика на девиантното поведение;
Ш Детска педагогическа стая;
Ш Психодиспансер;
Ш Обществени възпитатели;
Ш Педагогически съветници от други училища;
Ш Районната и общинската комисии за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни;
Ш Обществен съвет по образованието;
Ш Младежки дом;
Ш Хигиенна – епидемиологична инспекция;
Ш Други.
Гр. ....... Изготвил:………………………………
Дата:......... год. (име, фамилия)
СЕЛО КРЕМЕНЕ, СМОЛЯНСКО, - ИЗХОДЕН ПУНКТ...
Децата са само гости в нашия живот