Блогрол
1. За мен
2. Моят fb профил
3. Виртуална публицистична страница
4. Видеостраница
5. Фридрих Ницше, България
6. Ф. Ницше за красотата, творчеството и изкуството
7. Представата за душата
8. Карл Густав Юнг за душата
9. Доходи на населението - структура и видове
10. Социалната подкрепа при живот с диабета
11. За социалните дейности
12. Феноменът „български десен политик”
13. Сайтът на Драгушиново
14. Рабушът - няма измама
2. Моят fb профил
3. Виртуална публицистична страница
4. Видеостраница
5. Фридрих Ницше, България
6. Ф. Ницше за красотата, творчеството и изкуството
7. Представата за душата
8. Карл Густав Юнг за душата
9. Доходи на населението - структура и видове
10. Социалната подкрепа при живот с диабета
11. За социалните дейности
12. Феноменът „български десен политик”
13. Сайтът на Драгушиново
14. Рабушът - няма измама
Постинг
22.08.2021 14:26 -
Съветски и модерни афганистански емигранти
Автор: georgihadjiyski
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1283 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 22.08.2021 14:39
Прочетен: 1283 Коментари: 0 Гласове:
5
Последна промяна: 22.08.2021 14:39
Съветски и модерни афганистански емигранти
Познавам само двама афганистанци и с оглед обстоятелството, че огромна част от живота ми е преминала по разни болнични заведения в битността ми на пациент с неизлечимото заболяване диабет първи тип, не е за учудване, че те са лекари.
*******
Когато я видях в болницата, безспорно бях впечатлен - една невероятно красива дама, при това с типичната, уникална красота на българка - тъмна коса, снежнобяла кожа, фино телосложение, топли лешниково кафяви очи… Едва когато заговори с npucъщия руски акцент, започнах да се чудя към коя от етническите общности на бившите съветски републики би трябвало да бъде причислена, макар че това не бе от особено значение, просто защото красотата не е подвластна на раса, етнос или нация - среща се навсякъде и е неподражаема и вечна като мечтата по безсмъртието. По-късно разбрах, че е от Афганистан, че има две деца и съпруг - също лекар от същата страна, както и, че произхождат от формирания елит в съветската епоха, че са завършили медицина в нашата страна с презумпцията да се върнат и да работят в родината си, но разпадът на СССР и изтеглянето му от тяхната земя ги принудили да останат тук.
Имах възможността да се запозная и със съпруга ѝ, руско-съветското влияние върху който се изразяваше в силна любов към водката, (и разбира се - сериозни проблеми с алкохола), но не това ме впечатли чак толкова много, а фактът, че моите житейски възгледи, убеждения, мислене - и по отношение на устройството на света и мястото на човека в него, и по отношение на жената в семейството и обществото, и дори по отношение на религията, бяха доста по-патриархални от неговите, (както и доброто му познаване на появилите се по онова време твърде модерни историографски хипотези, търсещи прабългарските корени из земите на древна Ария, понастоящем част от които са и в неговата държава.)
*******
Та това бяха те - емигрантите от Афганистан след края на съветската окупация - образовани, интелигентни, модерно мислещи, адаптивни.
Какви обаче са идващите афганистански емигранти след оттеглянето и на САЩ, бележещо краха и на опита да бъдат приспособени ценностите и даденостите на съвременната демократично-хедонистична потребителска Западна цивилизация към суровите афганистански условия?
Вече виждаме техните напиращи вълни - а те не са от представители като онези, за които писах.
********
На снимките: Мадарският конник край Шумен и неговият “двойник” в местността Мадара в Афганистан
Познавам само двама афганистанци и с оглед обстоятелството, че огромна част от живота ми е преминала по разни болнични заведения в битността ми на пациент с неизлечимото заболяване диабет първи тип, не е за учудване, че те са лекари.
*******
Когато я видях в болницата, безспорно бях впечатлен - една невероятно красива дама, при това с типичната, уникална красота на българка - тъмна коса, снежнобяла кожа, фино телосложение, топли лешниково кафяви очи… Едва когато заговори с npucъщия руски акцент, започнах да се чудя към коя от етническите общности на бившите съветски републики би трябвало да бъде причислена, макар че това не бе от особено значение, просто защото красотата не е подвластна на раса, етнос или нация - среща се навсякъде и е неподражаема и вечна като мечтата по безсмъртието. По-късно разбрах, че е от Афганистан, че има две деца и съпруг - също лекар от същата страна, както и, че произхождат от формирания елит в съветската епоха, че са завършили медицина в нашата страна с презумпцията да се върнат и да работят в родината си, но разпадът на СССР и изтеглянето му от тяхната земя ги принудили да останат тук.
Имах възможността да се запозная и със съпруга ѝ, руско-съветското влияние върху който се изразяваше в силна любов към водката, (и разбира се - сериозни проблеми с алкохола), но не това ме впечатли чак толкова много, а фактът, че моите житейски възгледи, убеждения, мислене - и по отношение на устройството на света и мястото на човека в него, и по отношение на жената в семейството и обществото, и дори по отношение на религията, бяха доста по-патриархални от неговите, (както и доброто му познаване на появилите се по онова време твърде модерни историографски хипотези, търсещи прабългарските корени из земите на древна Ария, понастоящем част от които са и в неговата държава.)
*******
Та това бяха те - емигрантите от Афганистан след края на съветската окупация - образовани, интелигентни, модерно мислещи, адаптивни.
Какви обаче са идващите афганистански емигранти след оттеглянето и на САЩ, бележещо краха и на опита да бъдат приспособени ценностите и даденостите на съвременната демократично-хедонистична потребителска Западна цивилизация към суровите афганистански условия?
Вече виждаме техните напиращи вълни - а те не са от представители като онези, за които писах.
********
На снимките: Мадарският конник край Шумен и неговият “двойник” в местността Мадара в Афганистан
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 3369