2. Моят fb профил
3. Виртуална публицистична страница
4. Видеостраница
5. Фридрих Ницше, България
6. Ф. Ницше за красотата, творчеството и изкуството
7. Представата за душата
8. Карл Густав Юнг за душата
9. Доходи на населението - структура и видове
10. Социалната подкрепа при живот с диабета
11. За социалните дейности
12. Феноменът „български десен политик”
13. Сайтът на Драгушиново
14. Рабушът - няма измама
Прочетен: 33162 Коментари: 46 Гласове:
Последна промяна: 20.08.2013 13:32
Траки, славяни и българи, или за това как родната историография обърка нашата идентичност
Copyright © Георги Хаджийски
(Една лекция по социална психоанализа)
Когато направих този блог тук – за да слагам разни свои текстове, които са излизали по разни наши вестници и списания, макар и да бях размишлявал понякога върху наличието на подобни патогенни дадености в нашето обществено съзнание, изобщо не очаквах да се натъкна на толкова добре структурирани доказателства за същността на този български феномен – своеобразната криза на нашата идентичност. Защото е твърде интересно не само, че текстове и мултимедии с историческо съдържание са сред най-популярните – и посещавани, и коментирани, но и това, че зад този факт се крият редица дълбоко закътани тайни на нашето колективно несъзнавано...
Въведение
В психоанализата съществува един интересен метод за изследване на определени личностни състояния – анализ на свободните асоциации. И макар, че неговото начало е поставено още от З. Фройд, този метод е широко използван и доразвиван като практика и теория и от неговите последователи – от К. Г. Юнг, до П. Дако, У. Дайър и мн. други. Базиран е върху хипотезата, че когато има някакво травмиращо преживяване, което пречи на човека да живее така, както иска и по този начин потиска неговата витална активност, то това преживяване, макар и подсъзнателно, може да бъде извадено на показ чрез стимулиране на свободните асоциации на съответната личност във вид на творческа активност – рисунки, епистоларни и вербални излеяния, сънища... От своя страна виртуалността е едно такова огромно поле върху което биха могли да бъдат проследени и анализирани не само видимите прояви на свободните асоциации на стоящите зад тях индивиди, но и да бъдат потърсени обяснения за определени личностни и социални процеси.
Социалната диагноза: Криза на българската идентичност
Ако се вярва на идеите на големия американски психиатър Е. Ериксън човешкият живот би могъл да бъде представен като низ от психосоциални кризи, преодоляването на които укрепва индивидуалността, а невъзможността за тяхното преодоляване е твърде болезнено състояние, причиняващо не само задържане на личностното развитие, но и редица психосоматични страдания. Най-общо казано кризата на идентичността е форма на някакво тотално личностно объркване с типични симптоми: дезориентация за личност – страдащият не знае кой е и какъв е; дезориентация за място и време – страдащият не знае къде се намира и в кое време живее; често биха могли да бъдат наблюдавани параноични мисли за въздействие – страдащият си мисли, че е обект на преследване и репресии; като в крайните форми е възможно да има дори и халюцинации.
Въпросът: Съществува ли обществена криза на българската идентичност?
Отговорът: Да, защото са налице редица симптоми.
Симптомите:
Хипотезата: Ако приемем, че националният дух сплотява даден народ в единно цяло, в което пулсира стремежът към безсмъртие на съставящите го индивиди през времето, пространството и индивидуалното битие и означава, че обладаният от съответното национално самосъзнание човек твърдо вярва, че предците му са били като него, че хората с които живее са като него, и че потомците му също ще бъдат като него – в генетично (расово), религиозно, културно, езиково, етническо... отношение, което от своя страна дава нужната опора в живота му чрез непрекъснато обновление на така необходимото чувство за общност, то наличието на остри дебати по въпроса на генезиса на българския народ понастоящем във вид на добре познатите (и от този сайт) свободни асоциации, е един типичен белег на този симптом.
Доказателствата:
1. Фактът, че има толкова много публикации, предизвикващи остри дебати за произхода на нашите предци – дали са били (пра)българи, славяни, траки, красноречиво разкрива криза на идентичността – индивидуална, (на изпълнените с тежки съмнения за своя произход лица, които маниакално търсят (и споделят) така необходимите за своята психична опора доказателства) и социална (на обществото, което я е моделирало).
Безспорно, българите са един от най-старите европейски народи, а нашите земи са били люлката на европейската цивилизация и от тук са минали много други народи и цивилизации, но пък това не е имало никакво значение за нашите предци – бидейки християни и българи, те просто са си знаели, че са християни и българи, при това за един продължителен период от време и именно затова нашата българска култура и нашето българско етническо самосъзнание са се съхранили до днес.
Проблемът за произхода (и свързаната с него криза на идентичността), се появява някъде през Възраждането, когато и в нашето обществено съзнание науката започва да заменя религията като мироглед, а националната държава, в която един народ, обитаващ една територия, говорещ един език, имащ една култура..., се превръща в най-висшето възможно обществено творение, а самият държавнотворен народ – в самодостатъчна макар и (псевдо-) богоизбрана общност, можеща да пренесе индивидуалния стремеж към безсмъртие в безкрая на времето и заменящо идеята за личната отговорност на човека пред Бога с идеята за колективната (без-) отговорност (свобода) по отношение на замисъла на Твореца.
Бидейки твърде подражателна на смятани за релевантни европейски образци, българската историография започва да формира онези базисни социални нагласи, които непрекъснато ерозират българската национална душа и формират разглежданото тук състояние. Още в знаменитата „История славянобългарска” – първият значим историографски труд, се вижда и зачатъкът на последващата криза на националната идентичност. Мразещият (незнайно защо всичко българско, макар и български министър К. Иричек, същият на който би трябвало да е гостувал прословутият герой на А. Константинов), в своите историографски разработки превръща част от българите – при това - държавнотворната и етнотворна общност в примитивни придошляци (от някъде си) при това – туранци, а тази, макар и абсурдна епистоларна линия бива подета от негови последователи и продължава и до днес. Известно е също така, че немският възпитаник В. Златарски, може би под влияние на прусашката истириографска вълна, издигаща представата за „чистота на расата” като най-важното нещо, което е необходимо за изграждането на съвършената национална държава, можеща да наложи бленуваното световно господство, превръща в своите разработки пак част от българите в потомци на легендарните хуни, които нявга са разбили на пук и прах племената на високите, русокоси, синеоки тевтонци. От своя страна, последователите на комунизма, диалектическия материализъм, интернационализма..., макар и твърдящи, че ще дойде нявга някакво си хубаво време, когато националната държава ще се превърне в отживелица, не само с леката се отказват от огромни части от български народ, превръщайки ги в тракийци, добруджанци, помаци, македонци..., но и започват тотално пославянчване на българите. И понеже самото пославянчвате трудно можеше да бъде вместено в големите археологически разкрития през 20 век, в родната историография бе възкресен някакъв митичен народ, създател на велика цивилизация и изчезнал подобно платоновите атланти из тъмните дебри на времето, на който му бе дадено името „траки”, изровено от свръхнадценяваните по начало в съвременните историографските трудове достигнали до нас стари писания на инородни автори.
И макар, че същите тези релевантни образци на модерната историографска мисъл, на които така обичат да подражават нашите родни историци, обикновено интегрират в етногенезиса на своята нация често пъти коренно различни народи, (нека да си припомним например дори и арийците на нацизма – ширнали се от Индия и Иран чак до Германия), сътворявайки нужното чувство за родствена общност, у нас, както се вижда, упорито се вървеше по обратния път – на етническо разделение – така, както е било сред траките според писанията на Херодот, сред българите на Кубрат според писанията на Теофан, сред синовете на Иван Александър, та чак до днес...
Безспорно при такава объркваща логическа линия няма как да не се появи криза на идентичността – поне сред някои от замислящите се по естеството на проблематиката и да не се разкрие по някакъв начин в реалността.
2. Хиперактивността
„Луд умора нема”, казва народната мъдрост, а модерната психопатология извежда хиперактивността като един типичен симптом, съпътстващ определени психопатологични състояния. Факт е, че споменатите тези, свързани с неяснотите по произхода не само упорито до маниакалност се защитават и от научни, а и главно – от „ненаучни” застъпници, но и почти винаги водят до деструктивно изразходване на толкова голямо количество психосоциална енергия, което, ако бъде насочено към нещо съзидателно, би имало грандиозен позитивен ефект в съответната област. Но пък – може би – нямаше да има такъв мощен защитен психичен ефект за съответните личности, които изразходват по този (на пръв поглед безсмислен начин) натрупаното вътрешно напрежение.
Затова: Постовете и дебатите по тях са нещо хубаво (и полезно).
22.10.2011 18:38
22.10.2011 18:44
сега ще сътворя текста - малииии, как готино си го казал, леле леле))))
сега ще сътворя текста - малииии, как готино си го казал, леле леле))))
:)))))))))))) Моля. (Тук обикновено преобладава негативизма, но е хубаво да има и малко положително нещо.) Аз също благодаря. ;)
Известно е също така, че немският възпитаник В. Златарски, може би под влияние на прусашката истириографска вълна, издигаща представата за „чистота на расата” като най-важното нещо, което е необходимо за изграждането на съвършената национална държава, можеща да наложи бленуваното световно господство, превръща в своите разработки пак част от българите в потомци на легендарните хуни, които нявга са разбили на пук и прах племената на високите, русокоси, синеоки тевтонци.
МОЙ ВЪПРОС
КОЯ Е ТАЗИ ПРУСАШКА ИСТОРИОГРАФСКА ВЪЛНА И КАК Я СВЪРЗВАТЕ С ЧИСТА РАСА?
ЗНАЕТЕ ЛИ, ЧЕ ГЕРМАНСКИТЕ ГЕПИДИ РАЗБИВАТ ХУНИТЕ ПРИ Р. НЕДАО И С ТОВА СЛАГАТ КРАЙ НА ХУНСКИЯ СЪЮЗ КАТО СИЛА?
ЗНАЕТЕ ЛИ, ЧЕ ВЕСТГОТИТЕ РАЗБИВАТ ПРИ ХАЛОН/ШАЛОН/КАТАЛОНСКИТЕ ПОЛЕТА ФЛАНГА НА ХУНА АТИЛА ОТ ОСТГОТИТЕ И ТОВА Е ПЪРВАТА И ПОСЛЕДНА ЗАГУБА В БОЙ НА АТИЛА?
Убеден съм с право знаете хунските победи първо над остготите, подчиняването им и това, че основни части в хунския съюз са български и германски племена.
ЯВНО ОБАЧЕ НЕ ЗНАЕТЕ, ЧЕ ХУНИ НИКОГА НЕ СА ВОЮВАЛИ С ТЕВТОСКИ ПЛЕМЕНА, а го споменавате?!
...
За началото на Вашия постинг - браво, интересен подход и сериозен без ирония! За Иречек съм напълно съгласен също.
има вече постинг)))
Безспорно и аз, като завършил наред с всичко друго и история, имам известна представа от победите и загубите на Атила, които са описани от редица римски автори от онази епоха. Да, предвожданите римски легиони от родения в дн. Силистра велик пълководец Аеций, (последният истниски римлянин според старите писания), в които участват и цитираните от Вас германски племена, побеждават хуните в битката на Каталунските полета. Това е факт. От своя страна самото понятие "тевтонци" в западноевропейската социална мисъл е събирателно за част от северногерманците, които са били включени в земите, подвластни на Тевтонския рицарски орден, т.е. то не е някаква конкретика, а по-скоро идея. Терминът за световното господство над света от един народ, избран от Абсолютния разум, е въведен от големия немски философ Г. Хегел и е част от неговата диалектическа идеология, с която бива обяснявано ставащото в света, което не е даденост, а динамика, промяна. От своя страна, историческите факти, дори и когато касаят "големи" военни победи, според редица философи на историята, (в т.ч. и германците Винделбанд, Рикет, Зимел, Дилтай...), никога не могат да бъдат тълкувани и обяснявани еднозначно. А иначе, поне според мен германският дух е силен не защото немците са воювали и умирали, а защото винаги са намирали сили да съграждат, а не да рушат.
има вече постинг)))
С удоволствие бих пийнал биричка. :)
22.10.2011 20:08
А, сериозно, благодаря за тази гледна точка и перфектния начин на представянето й. Завладяха ме нови идеи по отношение на историографията :))
И аз ще черпя :)))
А именно:
- Хегел не е прусашка историографска вълна, иначе като непрусак е посрещнал Наполеон в града;
- северногермански племена са примерно фризите, ютите, англите, саксите, а те не са разбити от Атила и не се срещат в бой;
- разбира се и лангобардите и бургундите преди да мигрират в земите на дн. Италия и франция са северногермански племена, но едва ли са възприемани като такива като ползваме думата северногермански;
- "еле" въобще всички германскитеплемена са северни поне що идат от Скандза ;)
Та прозвища като тевтонци, бошове, джерита, нямци, рицарите-псета, железните и подобни са ми известни за германците, но в случая наистина има неточност, защото хуните както Вие знаете с тевтонци не се бият.
...
Иначе благодарение на Кирил Милчев-летописеца лично аз вече "гледам" с други очи на хуните, с повече уважение, с повече знание и с яснота, че в хунския съюз българи са били едно от основните крила или да ги наречем части.
ОБАЧЕ "РАМКАТА", СМИСЪЛА НА ВАШИЯ ПОСТИНГ ГЕОРГИ, МИСЛЯ ГО РАЗБРАХ!
ВАЖНОСТТА НА ВЪПРОСА ЗА ПРОИЗХОДА, ОТРАЖЕНИЕТО МУ В КАКВО ЛИ НЕ, АКО ЩЕШ И ПСИХИКА И ПОПУЛЯРНОСТТА МУ ДНЕС!
Очаквам продължение и поздрави!
А, сериозно, благодаря за тази гледна точка и перфектния начин на представянето й. Завладяха ме нови идеи по отношение на историографията :))
И аз ще черпя :)))
Благодаря за хубавите думи. С удоволствие ще пийнем по питие.;) То, че стимулирането на Ероса и потискането на Танатоса си е в основата на етногенезиса си е ясно - доказал го е и Фройд, а са го казали и в своята хубава песен онези от Бийтълс. И колкото по-бързо го разберем и почнем може би малко по-прагматично да го практикуваме, а не потискаме и отклоняваме, толкова по-бързо ще тръгнем напред като народ. :)))
А именно:
- Хегел не е прусашка историографска вълна, иначе като непрусак е посрещнал Наполеон в града;
- северногермански племена са примерно фризите, ютите, англите, саксите, а те не са разбити от Атила и не се срещат в бой;
- разбира се и лангобардите и бургундите преди да мигрират в земите на дн. Италия и франция са северногермански племена, но едва ли са възприемани като такива като ползваме думата северногермански;
- "еле" въобще всички германскитеплемена са северни поне що идат от Скандза ;)
Та прозвища като тевтонци, бошове, джерита, нямци, рицарите-псета, железните и подобни са ми известни за германците, но в случая наистина има неточност, защото хуните както Вие знаете с тевтонци не се бият.
...
Иначе благодарение на Кирил Милчев-летописеца лично аз вече "гледам" с други очи на хуните, с повече уважение, с повече знание и с яснота, че в хунския съюз българи са били едно от основните крила или да ги наречем части.
ОБАЧЕ "РАМКАТА", СМИСЪЛА НА ВАШИЯ ПОСТИНГ ГЕОРГИ, МИСЛЯ ГО РАЗБРАХ!
ВАЖНОСТТА НА ВЪПРОСА ЗА ПРОИЗХОДА, ОТРАЖЕНИЕТО МУ В КАКВО ЛИ НЕ, АКО ЩЕШ И ПСИХИКА И ПОПУЛЯРНОСТТА МУ ДНЕС!
Очаквам продължение и поздрави!
Радвам се, че сте разбрал и оценил смисъла на текста - наистина целта не беше фактологията, а онова, което, както би казал Ницше - отвъд нея. :)
23.10.2011 07:34
- ЗАЩО сме се смахнали толкова? От вродена невротичност, от незнание, от наивност, насърчила всеки чужденец да ни "облъччва" идеологически? Постинга ти дава социално-психологическа диагноза ("over rationalizing" πο американски), но само бегло засяга етиологията и патогенезата, а терапията сигурно си оставил за после. "Откачалките" от блог.бг пък, от своя страна, си уреждат колективна психотерапия, което е и смисъла и с което са една крачка мапред;
- Дали такава криза на социалната идентичност не "избива" в общественото съзнание в историческки моменти, в които е необходима за да освежи волята за живот и развитие в една нация - кога се появява Паисий? Това феномен на самоорганизация на обществото ли е или само ефект на отделнни (свръх чувствителни) личности?
-Апропо - наистина ли е без значение, че не знаем кои сме, че може да се окаже, че сме лъгани на едро за славяни, прабългари и траки, за готи, гети и хуни, за корените на българското християнство? А дали не си го заслужаваме, след като не сме запазили своя собсвена историческа памет и сега четем неблагожелателите ни за да разберем? Не трябва ли да наваксаме с много пот и "кървави" НАУЧНИ спорове или трябва да махнем с ръка и да продължим? И т.н. въпроси за същността и значенито на историята като наука и идеология.
Радвам се да видя тук още един човек с мозък в главата ,вместо бръмбари.
Само ще добавя - тук траколози няма. Има само тракомани, при това - лаици.Струва ми се, че Вие сте направили една прекрасна психологическа характеристика на голяма част от тях. Някои са направо патология.
Българчето,срам за всички българи, е...неспасяемо.
23.10.2011 12:40
23.10.2011 12:45
Една от характеристиките, по която си личи че сме преки наследници на Траките е че сме разделени и настроени отрицателно към себеподобните.Че сме склонни да се бием помежду си.Че сме склонни да се договорим със враговете си срещу друга част от нас.
Примери: Борис със Византийците срещу собствения народ. Отделните български царе договаряли се със турците срещу братята си.Предлагане на народа в полза на СССР, САЩ,ГЕРМАНИЯ,БРЮКСЕЛ Монсанто,ЕОН, в замяна на властване върху Българския народ.
Криза на социалното общуване на некои хора, и нужда от изолиран и "стерилен" свят, в който да доминират.
Иначе психоналаизата ти е добра теоретично, но практически мога да кажа, че е... повърхносттна , за това, което представлява явлението днес....
Защото то е:
1. Политическо.
2. Религиозно.
3. И чак на трета глуха, лично.
И ти си пресъздал личното като основополагащо... Не, то отдавна не е лично.
Що се отнася до науката история, тя е политическа наука и рядко е обективна отвъд гледните точки.
Оттам са и острите дебати, битките и прочие.... Няма много голяма разлика в това дали четеш траки срещу славяни, или Калфин срещу Плевнелиев... Това според мен не си го уловил.
Това са... Социални модели, изобщо не са хиперактивност на луди без умора.
Без да говорим, че се формират и субкултурни общества.
И че те много често имат други прояви, освен блоговите.
Поздрави, надявам се да си отворен към критиката. Но и аз съм " в играта", така да се каже. И м исе струва, че си нов и си погледнал на нещата набързо отстрани...
Бъди здрав!
Не знаех че питербургските възопитаници са немски ,но съм съгласен че и немските и питербургските са :"фани едните и ги удари в другите!"
Личи си ,че си български гражданин!
08:59
Благодаря ти за добрите думи по мой адрес, ще приема, че е плод на емоция, че си забравил, че Атила още на следващата година след 451, т.е. през 452 г. превзема цяла северна Италия, а аквилейците отиват след подането на града им и създават Венеция...Атила пък е спрян пред Рим лично от папа Лъв с молби. Съдбата си казва думата и той умира през 453 г., а английския епос Витсид определя като тримата най-велики пълководци за вси времена: Ал. Македонски, Атила и Херманарих. Друг е въпросът, че европейските хуни нямат адекватно проучване, а пък руската наука продължава да си твърди, че те били хсионг-ну от Ордос и Жълтата река, което на запад никой вече не споделя, понеже хората уважават критичното мислене и науки като археологията. Нашите славянофили, упс. тракедонисти, уважават само манипулациите и определено се опитват да пресътворят на местна почва "новата хронология" на небезизвестният Фоменко, дето учи всички, че "словени" означавало хора на словото, а немци, значело "неми" люде...Този пасквил така успешно се внедрява днес в нашата страна, че мнозина, като анонима, си повтарят, че нямало славяни, а всички били траки, а пък името славяни/словени е име за словото на траките...Ако не си съгласен, не знам защо, тук те обявяват за гръцки агент...???Защо точно за гръцки, невем...
...
Не е от емоция, често от незнание при мен.
Благодаря за високата оценка и без да я заслужавам!
За Венеция знаех, но за молбите на папата и за северна Италия бях чел в твои постинги. Щом не иде реч за война, конкретен бой или сражение, то често пъти имам пропуски в историята на "цивилистите" ;)
За севИталия и за папата ми напомни сега, явно не е било от трайното ми знание, този път имам повод да го запомня по-трайно и добре.
24.10.2011 10:58
Най-добронамереното изказване към тази "победа" е спрели временно устрема на Атила на запад, в резултат, на което той завладява Италия и папата моли и всъшност откупва Рим - къде е "победителя" Аеций да спре Атила и който и да е друг там герой...
За поста ти, много е верен, но и много едностранен. В крайна сметка, основната мотивация за блогописачите, както и преди това за историчарите на държавна сметка е да формулират политически правилен прочит на историческото минало, с оглед на техните желания и въжделения.
Вторично е чисто комерсиалното желание на индивиди или групи от хора, които ползват историята като платформа за личностно облагодетелстване или за постигане на лични обществени и политически амбиции и цели.
Съвсем пък трето е платеното с чужди пари и поръчано с цел доказване на чужда политическа теза четене и изследване на историята.
А и откакто свят светува, та и днес - най-сигурния симптом за наличие на криза и разпад в даден социум е когато разговорите за миналото станат повече, по полемизирани и по агресивни от тези за настоящето и бъдещето. Когато миналото величие, за което никой от сегашните няма принос, се ползва, като заместител за настоящетото унижение, когато цъфнат лъжепророрци, които проповядват всякакви глупости и адресират себе си към някакво неясно бъдеще....
В историята на всеки народ, който има история са се случвали подобни неща и ако народа не е намирал сили да ги преодолее винаги е страдал - българския с векове.
24.10.2011 18:22
Бой, който Атила забавя почти до обед, впоследствие сражението продължава до ноща!
Сражение в което самия Атила едва не пада убит!
Сражение след което Атила бяга и е блокиран в своя лагер!
Сражение след което отчаянието му стига до там, че гради погребална клада, готов да се хвърли в нея за да не бъде взет в плен жив...
И това сражение не било победа над него, поздравявам Ви за съждението ;)
24.10.2011 18:23
Част от чара на историята е да може да четеш и отвъд написаното, щото иначе всичките битки на народи с писана история срещу такива останали безписмени или без собствено държавно и пазено историческо наследство изглеждат леко нелепи. Особено някои "победи".... То нали и онази смешка при Термопилите е извор на нестихващ поетичен и литературен патос, ама ако можеш да четеш ще разбереш как красиво елините са си маскирали резила и са го превърнали в хероика. Такивамити работи за сраженията и битките, от гледна точка на учения те не са приказни истории, а исторически извор, в който има текст, контекст, казано, неизказано и т.н. Четене му е майката и съобразяване!
An Encyclopedia of battles - David Eggenberger
Bitwy Swiata - поредицата
Goths - Kathryn Hinds
375 - 565 - The Hun - Scourge of God - Nic Fields
Great Battles of ancient world - Peter Harrison
Fighting Techniques of the ancient world 3000 bc ad 500 / equipment, combat skills and tactics - Anglim, Jestice, Rice, Rusch, Serratti
Великие сражения античного мира - Кризи
Войны в эпоху Римской империи и в средние века - Никерсон
При желание ще ти посоча още литература точно за това сражение на избран от теб език в "диапазона" английски, германски, руски, френски и полски. Признавам позабравил съм латинския и старогръцкия, както и старобългарския които преди учих, но последните два не "касаят" споменатото сражение.
24.10.2011 21:06
- трябва да знаете, че има военна археология
- още по-добре трябва да знаете, че характеристика на бой се прави на основа тактика и умения/прийоми водене на бой на участващите страни като извод от техни минали, дори последващи битки или сражения
- развитието и промяната на тези умения в период от време
- забелязах, че детайлите споменати от мен за Халон/Калон/Шалон или Каталонските полета не са Ви известни...
- надявам се, да Ви е известен и факта, че лагера на Аеций е бил възможния път за отстъпление на хуните, иначе притиснати към реката при тяхно възможно изтегляне, чудесен избор и "ход" на Аеций
- разбира се, Вие знаете, че германските съюзници на Рим се изтеглят през ноща и това всъщност е причина за неокончателния разгром на Атила - самия той повече от ден блокиран в лагера си
Ако желаете да Ви "опиша" развитието и фазите на боя, предполагаемото разгръщане също - мога!
Най-се надявам (макар с надежда да не се живее солидно) да сте наясно, че реконструкция или "възстановка" на сражения се прави не от днес, а още от новото време.
Бъдете жив и здрав, anonymousbulgaricus!
Извинете спама ми, georgihadjiyski!
25.10.2011 04:43
Това екзонимос лие или ендонимос- в смисал външно или собствено име е?
ДОИЧЛАНД-ЕЛЛАС-МАДЖАРСАГАЗ-СУОМИ-ЕЕСТИ-ШКИПТЕРИА-СВЕНСКА=СУЕДЕН
ЗА ТРАКОМАНИТЕ, ТАЗИ ДУМА ГЕРМАНИА БИЛА ТРАКИОТСКА,ТОЕСТ ВУЛГАРСКА..
А ТЕ Я ЦИТИРАТ ЧРЕЗ ГРЪЦКАТА ДУМА ТЕРМА-ТЕРМОС-ТЕРМИКОС, и казват че герма била корена на Германиа - от топъл извор..и казват че античното име на Сапарева баня -ГЕРМАНЕА,е именно кръстена на топлите озвори..
ТИ КАК МИСЛИШ ЕВРОПЕИСКИ СЪЮЗНИКО..ТИ СИ ГЕРМАНОС НАЛИ,,,НЕСИ ВУЛГАРИН?
Благодаря на всички, които се включиха в дискусията. Лично на мен ми беше интересно да прочета безспорно смислените и ерудирани текстове, написани от хора, имащи обширен поглед върху медиавистиката, но и онези, които – както и бе първоначалното очакване, разкриха част от вътрешния мир на друга част от пишещите.
Извинявам се, че не можах да се включа пълноценно в дебатите.
И понеже задълбахме нещата, а и отклонихме темата, бих искал да споделя един анекдот:
Заключение на съдебно-медицинската експертиза: „....въпреки леките кръвонасядания по лицето смъртта е настъпила от масиран сърдечен инфаркт.”
Първо, така хубаво ни прецени шапките ;)
Второ, трябваше да те приветстваме като нов блогър, не да "дребнавим".
Трето, не бъди скромне, убеден съм, че поне в бгистория надминаваш моите знания!
Този анекдот, който си написал ще ти добави вероятно още няколко псувни и няколко вражуващи траки в блог.бг, но пък анекдота е ефектен завършек!
Може автохтонистите да са прави, може някой друг да е, вероятно компилация ще да сме българите като всеки друг народ?! Кофти им е атаката срещу личността, не срещу аргументацията, това понякога всъщност е кофти за самите тях, но нейсе.
може би щях да ви пиша, че Златарски си е неохегелианец, но вие много успешно го дефинирахте -
Терминът за световното господство над света от един народ, избран от Абсолютния разум, е въведен от големия немски философ Г. Хегел и е част от неговата диалектическа идеология, с която бива обяснявано ставащото в света, което не е даденост, а динамика, промяна.
прабългари + славяни = България
теза + антитеза = синтеза
www.ziezi.net/evria/evria.avi
Навремето са действали по същия начин и с други истини - ЗЕМЯТА НЕ Е БИЛА КРЪГЛА И НЕ СЕ Е ВЪРТЯЛА - всеки твърдящ обратното е бил преследван и изгарян на клада.
НЕТЪРПИМОСТТА КЪМ ЛЪЖАТА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПРЕДСТАВЯНА КАТО ДИАГНОЗА - ДИАГНОЗА МОЖЕ ДА СЕ ПОСТАВИ НА ТЕЗИ КОИТО ЛЪЖАТ БЕЗОГЛЕДНО И НА ВСЯКА ЦЕНА.
http://balkan1.blog.bg/politika/2011/10/27/poraziite-i-lyjite-v-istoriiata-ni.842942
КАКВА Е ДИАГНОЗАТА ЗА ИЗЯВЯВАЩИТЕ СЕ ПО ТОЗИ НАЧИН?
04.11.2011 20:18